l

کالیبره کردن اتوماتیک دستگاه پرینت سه بعدی

درمقاله قبلی به بررسی کالیبره کردن اتوماتیک دستگاه پرینت سه بعدی پرداختیم، در این مقاله نیز قصد داریم نحو کالیبره کردن اتوماتیک پرینتر سه بعدی را بررسی کینم. در حالت اتوکالیبره، دستگاه با استفاده از یک قطعه سخت افزاری به صورت اتوماتیک کالبره میشود. تنها کافی است که پیش از عملیات پرینت سه بعدی دستگاه را روی حالت کالیبره انوماتیک قرار دهید.
شیوه انجام کالیبره اتوماتیک به این صورت است که پیش از آغاز عملیات پرینت سه بعدی، دستگاه پرینتر به شکل اتوماتیک نازل را برروی قسمت های متفاوت سینی حرکت میدهد و به شکل خودکار کالیبره میکند. برای انجام این کار ابندا لازم است که سنسور مورد نظر در نازل را به شکل دستی کالیبره کنید بعد از آن عملیات دفعات بعدی به شکل خودکار انجام میشود.
معایب کالیبره کردن اتوماتیک این است که در این روش عملیات کالیبره برروی محور عمودی صورت نمیگیرد و به این دلیل که کالیبراسون به شکل نرم افزاری انجام میگیرد. فشار برروس محور زد بیشتر شده و فشار زیادی بر این قسمت وارد میشود. اما در صورتی که نیاز به روش دقیق و با کیفتی دارید ما به شما روش دستی را پیشنهاد میکنیم. زیرا علاوه بر اینکه دقت بالاتری دارد و در نهایت کیفیت قطعه چاپ شده بالاتر میشود، فشار کمتری هم به دستگاه وارد میکند. پس باید توجه داشت که بعد از انجام اتوکالیبره تنظیمات نهایی برروی دستگاه انجام شود زیرا بعد از استفاده از این روش ممکن است که قطعه چاپ شده تاب برداشته و دقت بالایی نداشته باشد.
کار دیگری هم که برای کالیره کردن اتوماتیک میتوان انجام داد این است که پیچ های محور زد دستگاه را در شروع چاپ کمی سفت کنید تا دقت عملیات تا حد زیادی بالاتر برود. به این جهت که حرکت پیچ ها کمتر شده و آسیبی به دستگاه وارد نمیشود. به همین جهت میتوان با تنظیم پیچ ها در محور زد دستگاه عملیات پرینت سه بعدی را تا حد بسیار زیادی تسریع کرد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *